Το λογότυπο του Μετρό αντανακλά τόσο το ιστορικό βάθος της Θεσσαλονίκης όσο και την καινοτομία του έργου, δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την παρουσίαση της οπτικής ταυτότητας του Μετρό Θεσσαλονίκης, σήμερα, στο αμαξοστάσιο του Μετρό στην Πυλαία.
Στην εκδήλωση συμμετείχαν, επίσης, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές κ. Νίκος Ταχιάος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. κ. Νικόλαος Κουρέτας, η Προϊσταμένη του Αρχιτεκτονικού Τμήματος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. κα Χρυσούλα Κουστένη και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης “THEMA” κ. Carlo Bianco.
Στο πλαίσιο της τοποθέτησής του, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι σε 17 ημέρες θα παραδοθεί στους πολίτες της Θεσσαλονίκης το έργο του ΜΕΤΡΟ, που έρχεται να αλλάξει την καθημερινότητα της πόλης.
Αναφορικά με τον σχεδιασμό του λογότυπου, το οποίο παρουσιάστηκε σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε πως το ζητούμενο ήταν η δημιουργία μίας ταυτότητας που θα προσδώσει σε ένα υπερσύγχρονο έργο την ιστορικότητα της Θεσσαλονίκης, η οποία υπήρξε σημαντικό κέντρο της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.
«Το πεζό γράμμα «μ» αποτέλεσε μία προφανή επιλογή, ώστε να παραπέμπει άμεσα στο Μετρό, αλλά να διαφοροποιείται από το κεφαλαίο “Μ”, το οποίο χρησιμοποιείται, ευρέως, σε διάφορες παραλλαγές ανά τον κόσμο. Απλοποιήθηκε, έτσι, το βυζαντινό πεζό «μ» ώστε να συνδυάζει την αυθεντικότητα με τον καινοτόμο χαρακτήρα που θέλουμε να χαρακτηρίζει τη νέα ταυτότητα του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης», ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας.
Όπως εξήγησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, με τον τρόπο αυτό, επετεύχθη η καθαρότητα και η αναγνωρισιμότητα που απαιτείται σε ένα σύγχρονο σύστημα μεταφορών, ώστε το λογότυπο να είναι ευανάγνωστο και εύχρηστο σε κάθε του εφαρμογή.
Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές κ,. Νίκος Ταχιάος, μεταξύ άλλων δήλωσε: «Το Μετρό Θεσσαλονίκης δεν πρόκειται απλώς να αλλάξει την καθημερινότητά μας, αλλά θα αναμορφώσει ολόκληρη την πόλη. Έτσι, η ταυτότητά του δεν είναι μόνο η ταυτότητα ενός έργου υποδομής, αλλά είναι η ταυτότητα της ίδιας της Θεσσαλονίκης….».
«… Το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης ξεκίνησε πριν από περίπου 20 χρόνια με τη σημερινή μορφή του, παρότι αρχικά σχεδιάστηκε ως δίδυμο έργο με το μετρό της Αθήνας, στην πορεία απέκτησε δική του ταυτότητα. Είναι πιο σύγχρονο, με διαφορετική τοπολογία σταθμών και ξεχωριστή αισθητική ….».
Το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης
Το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα πεζογραφικό καλλιγραφικό «μ», εμπνευσμένο από βυζαντινά χειρόγραφα, που βρίσκεται μέσα σε έναν κύκλο, που συμβολίζει τις σήραγγες του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου και τον διακόπτει δυναμικά, συνδέοντας τη Θεσσαλονίκη με το Μετρό, αποδίδοντας τη δυναμική της κίνησης και της προόδου.
Επίσης, προστέθηκε η λέξη «ΜΕΤΡΟ», που συμβάλλει στην άμεση κατανόηση και αναγνωρισιμότητα της οπτικής ταυτότητας του νέου συστήματος μεταφορών και με στόχο να διασφαλίζεται ότι το λογότυπο είναι κατανοητό και εύκολα αναγνωρίσιμο από τους Έλληνες και από τους ξένους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης.
Όπως επισημάνθηκε ο λογότυπος του μετρό αντανακλά το ιστορικό βάθος της πόλης, την καινοτομία και τον δυναμισμό του έργου, και το τελικό αποτέλεσμα της οπτικής ταυτότητας ισορροπεί μεταξύ της ιστορικής έμπνευσης και της σύγχρονης αισθητικής.
Η γραμματοσειρά που χρησιμοποιήθηκε είναι η «Commissioner» και επιλέχθηκε λόγω της σύγχρονης και ευανάγνωστης μορφής της και όπως τονίστηκε στην εκδήλωση, ο λιτός Sans Serif σχεδιασμός με τις καθαρές απλές γραμμές, την κάνει ιδανική για χρήση σε περιβάλλοντα, όπου η σαφήνεια και η λειτουργικότητα είναι πρωταρχικής σημασίας, όπως σταθμοί, σήμανση, και πληροφοριακά συστήματα.
Αναφορικά με τη χρωματική παλέτα του λογοτύπου που βρίσκεται σε λευκό φόντο, επιλέχθηκε το μπλε μαύρο, που συμβολίζει τη σταθερότητα, την ασφάλεια και την αίσθηση εμπιστοσύνης που πρέπει να εκπέμπει κάθε σύγχρονο σύστημα μεταφορών. Η χρήση ενός μόνο χρώματος μάλιστα ενισχύει τον λιτό και στιβαρό σχεδιασμό του.
Πότε ξεκινά η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης
Να σημειώσουμε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης θα τεθεί σε λειτουργία στις 30 Νοεμβρίου 2024. Θα κινείται χωρίς οδηγό, θα έχει 13 σταθμούς και το κόστος του εισιτηρίου, θα είναι στα 0,60 ευρώ για ένα εξάμηνο και η τιμή της δέσμης 10+1 βασικών εισιτηρίων στα 5,80 ευρώ.
Οι 13 σταθμοί του που θα τεθούν πρώτοι σε λειτουργία
ΝΕΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ – ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ – ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ – ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ – ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ/ΕΚΘΕΣΗ – ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ – ΠΑΠΑΦΗ – ΕΥΚΛΕΙΔΗ – ΦΛΕΜΙΝΓΚ – ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ 25Ης ΜΑΡΤΙΟΥ, ΒΟΥΛΓΑΡΗ, ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ.
Τα χαρακτηριστικά του βασικού δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης
- 9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς
- 13 σύγχρονοι σταθμοί με κεντρική αποβάθρα
- 18 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό συστήματα αυτόματων θυρών επί των των αποβάθρων κάθε σταθμού για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού
- Αμαξοστάσιο έκτασης 50.000 τμ στην περιοχή της Πυλαία
- Μεταφορική ικανότητα σχεδιασμού: 18.000 επιβάτες/ώρα/κατεύθυνση
- Σύστημα φιλικό προς τα άτομα με ειδικές ανάγκες
- Σταθμοί με κεντρική αποβάθρα μήκους 60μ., εξοπλισμένοι με Θύρες επί των Αποβαθρών
- Ασύρματη Σηματοδότηση CBTC, επίπεδο αυτοματισμού GOA 4, επίπεδο ασφαλείας SIL4
- Σύστημα ισχύος έλξης 750 V DC με ηλεκτροφόρο ράβδο
- Σύστημα αερισμού σηράγγων με δύο φρέατα αερισμού ανά σταθμό και 2 ανεμιστήρες σηράγγων ανά φρέαρ.
- Η εμπορική ταχύτητα συρμού θα είναι στα 30 χλμ./ώρα, με τη μέγιστη ταχύτητα να ορίζεται στα 80 χλμ./ώρα.