Oι Times του Λονδίνου αλλάζοντας τη θέση τους και ασκώντας μεγαλύτερη πίεση στο Βρετανικό Μουσείο και την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου, ζητούν την επιστροφή των κλεμμένων Μαρμάρων του Παρθενώνα, στην Ελλάδα.
Σε ένα άρθρο με τίτλο “The Times view on the Elgin Marbles: Uniting Greece’s Heritage” – (Ενώνοντας την Κληρονομιά της Ελλάδας) – η εφημερίδα αναφέρει: «Για περισσότερα από 50 χρόνια, οι καλλιτέχνες και οι πολιτικοί υποστηρίζουν ότι τα αντικείμενα τόσο θεμελιώδη για την πολιτιστική ταυτότητα ενός έθνους πρέπει να επιστρέψουν στην Ελλάδα. Το μουσείο και η βρετανική κυβέρνηση, με την υποστήριξη των Times, αντιστάθηκαν στην πίεση».
«Αλλά οι καιροί και οι συνθήκες αλλάζουν. Τα γλυπτά ανήκουν στην Αθήνα. Θα πρέπει τώρα να επιστρέψουν», αναφέρει η εφημερίδα, αφού ο πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον απέρριψε νωρίτερα την έκκληση του Έλληνα πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη να παρέμβει.
Εξακολουθώντας να τα αποκαλούν “The Elgin Marbles”, που ονομάστηκαν έτσι από τον Σκωτσέζο διπλωμάτη του 19ου αιώνα που κατέστρεψε τον Παρθενώνα, οι Times προσθέτουν: «Τα Ελγίνεια Μάρμαρα είναι υπέροχα στην απεικόνιση της ανθρώπινης μορφής και στην εντύπωση της κίνησης. Εκατομμύρια έχουν θαυμάσει αυτά τα γλυπτά που κάποτε κοσμούσαν τον Παρθενώνα και τους τελευταίους δύο αιώνες βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο, μεταξύ των ωραιότερων όλων των εκθεμάτων του».
«Τα γλυπτά του Παρθενώνα είναι sui generis. Στέκονται εμπόδιο σε μια θερμή σχέση με την Ελλάδα: ο Λόρδος Βύρων θεωρείται ήρωας της ελληνικής ανεξαρτησίας. Ο ελληνισμός έφτασε στο απόγειό του στη βικτωριανή Βρετανία. Ο διαχωρισμός στοιχείων ενός καλλιτεχνικού συνόλου είναι σαν να βγάζεις τον Άμλετ από το First Folio των έργων του Σαίξπηρ και να λες ότι τα δύο μπορούν ακόμα να υπάρχουν χωριστά», αναφέρει μεταξύ άλλων η εφημερίδα και καταλήγει ότι «η επιστροφή τους θα ήταν μια γενναιόδωρη χειρονομία όταν η Βρετανία χρειάζεται να αναθερμάνει τις ευρωπαϊκές φιλίες».
Η αλλαγή των Times ήρθε αμέσως, όταν το Περιφερειακό Αρχαιολογικό Μουσείο του Antonino Salinas στο Παλέρμο δάνεισε στην Ελλάδα ένα ακόμη κλεμμένο κομμάτι από τον Παρθενώνα αφού το απέκτησε από κτήμα άλλου Βρετανού διπλωμάτη.
Το θραύσμα, που δείχνει το πόδι της θεάς Άρτεμης να κρυφοκοιτάζει κάτω από το χιτώνα της, επέστρεψε στη φυσική του θέση στο τμήμα της ζωφόρου, που απεικονίζει τους θεούς του Ολύμπου να παρατηρούν την παράδοση του πέπλου στην Αθηνά. Η συμφωνία βασίζεται σε οκταετή δανεισμό, μετά από απόφαση του ιταλικού Υπουργείου Πολιτισμού.