To 2024 η επιστροφή στην “κανονικότητα” για την εστίαση

Photo: pixabay.com

Για το 2024 μετατείθεται η επιστροφή στην «κανονικότητα» για τον κλάδο της εστίασης, σύμφωνα με τη τη μεγάλη έρευνα που πραγματοποίησαν οι εταιρείες MSPS & Alternative για λογαριασμό της Coca-Cola Τρία Εψιλον.

Όπως προκύπτει από την έρευνα η νέα κανονικότητα, θα είναι αρκετά διαφορετική σε σχέση με την προ πανδημίας περίοδο, καθώς οι αλλαγές στις συνήθειες της διασκέδασης που επήλθαν την τελευταία διετία φαίνεται να αποκτούν μόνιμο χαρακτήρα

Συγκεκριμένα, οι σημαντικότερες αλλαγές που επήλθαν στις συνήθειες των Ελλήνων σε ό,τι αφορά την έξοδο για διασκέδαση είναι ότι βγαίνουν νωρίτερα, κυρίως από τις 7 μ.μ. έως τις 10 μ.μ., με την τάση αυτή να είναι πιο εμφανής στα προάστια.

Επίσης, όλο και συχνότερα βγαίνουν για ποτό μετά τη δουλειά, συνήθεια που προ πανδημίας ήταν πολύ διαδεδομένη στο εξωτερικό. Οι παρέες είναι συνήθως μικρότερες, λόγω και των περιορισμών στα άτομα που κάθονται σε ένα τραπέζι, αλλά οι λογαριασμοί μεγαλύτεροι, ενώ υπάρχει αυξημένη όρεξη για χορό.

Το delivery στο φαγητό έχει γίνει τρόπος ζωής, άλλωστε είναι εντυπωσιακή η ανάπτυξη των σχετικών ψηφιακών πλατφορμών, κάτι που συνδέεται με το άλλο εύρημα της έρευνας, ότι δηλαδή οι λεγόμενες «ghost kitchens» (εστιατόρια αποκλειστικά για διανομή ή παραλαβή, χωρίς σάλα για πελάτες) ήρθαν για να μείνουν.

Σε επίπεδο επισκεψιμότητας, τον τελευταίο χρόνο καταγράφεται μείωση

  • 6% στα καταστήματα καφέ
  • 12% στις ταβέρνες
  • 21% στα εστιατόρια
  • 23% στα καφέ-μπαρ
  • 20% στα fast food
  • 30% στα μπαρ
  • 51% στα club &
  • 37% στα μπαρ-εστιατόρια

Οι βασικοί λόγοι στους οποίους αποδίδουν οι ερωτηθέντες τον περιορισμό της εξόδου διασκέδασης και την προτίμηση της κατ’οίκον διασκέδασης αφορούν

  • 70% την εξοικονόμηση χρημάτων, ενώ
  • 62% δηλώνει ότι αισθάνεται περισσότερη ασφάλεια.

Σχεδόν ένας στους δύο (46%) δηλώνει ότι θέλει να αποφύγει την πολυκοσμία και τη φασαρία. Σε σχέση με την προ COVID-19 περίοδο, το 66% δηλώνει ότι βγαίνει λιγότερο έξω, με το 55% να δηλώνει επίσης ότι στις εξόδους του καταναλώνει το ίδιο. Ωστόσο, ένα σημαντικό ποσοστό 37% αναφέρει ότι όταν βγαίνει καταναλώνει λιγότερο σε σχέση με προ πανδημίας εποχές.

Σύμφωνα, με τα αποτελέσματα της έρευνας, η μεγαλύτερη πτώση κατανάλωσης 32% καταγράφεται στους συσκευασμένους χυμούς με ή χωρίς ζάχαρη, στο τσάι σημειώνεται πτώση 29%, στο ανθρακούχο φυσικό μεταλλικό νερό πτώση 27% και στα ενεργειακά ποτά πτώση 24%.

Είτε εντός σπιτιού είτε εκτός, ο καταναλωτής καλείται να πληρώσει ακριβότερα σε σύγκριση με μερικούς μήνες πριν τα περισσότερα προϊόντα.

Τα συμπεράσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο της μεγαλύτερης έκθεσης για τον κλάδο της εστίασης, της HORECA 2022.