Παρασκευή, 13 Ιουνίου, 2025
Culpa News
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • LIFE
  • ΥΓΕΙΑ
No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • LIFE
  • ΥΓΕΙΑ
No Result
View All Result
Culpa News
No Result
View All Result
Home ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέα άνοδος 2,2% του πληθωρισμού τον Σεπτέμβριο

CulpaNews Team by CulpaNews Team
8 Οκτωβρίου, 2021
in ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέα άνοδος 2,2% του πληθωρισμού τον Σεπτέμβριο

Photo: Gerd Altmann Pixabay

Σύμφωνα με τα στοίχεια που παρουσίασε σήμερα 8/10, η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία (ΕΛΣΑΤ), νέα άνοδο σημείωσε ο πληθωρισμός (Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή) τον μήνα Σεπτέμβριο 2021 κατά 2,2%, σε σχέση  με τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2020.

Ανοδικά επίσης κινήθηκε ο πληθωρισμός της χώρας τον μήνα Σεπτέμβριο 2021, σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 2,4%, έναντι αύξησης 2,0% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2020 – Σεπτεμβρίου 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2019 – Σεπτεμβρίου 2020, παρουσίασε μείωση 0,4% έναντι μείωσης 0,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2019 – Σεπτεμβρίου 2020 με το δωδεκάμηνο Οκτωβρίου 2018 – Σεπτεμβρίου 2019.

Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ

Σύγκριση Σεπτεμβρίου 2021 με Αύγουστο 2021 

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) κατά 2,4% τον μήνα Σεπτέμβριο 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2021, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

1,2% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, μοσχάρι, αρνί και κατσίκι, νωπά ψάρια, ελαιόλαδο, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: πουλερικά, αλλαντικά, τυριά. 40,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις. 0,3% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο φυσικό αέριο. 2,1% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις και αύξησης κυρίως των τιμών σε: είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες. 0,3% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη. 0,2% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. 0,4% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής. 0,8% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. 0,4% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστείακαφενεία. 0,8% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω επαναφοράς των τιμών των προσωπικών ειδών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις και αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας

Από τη μείωση του δείκτη κατά:

0,2% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

Σύγκριση Σεπτεμβρίου 2021 με Σεπτέμβριο 2020

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) κατά 2,2% τον μήνα Σεπτέμβριο 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2020, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

3,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, αρνί και κατσίκι, νωπά, ψάρια, αυγά, ελαιόλαδο, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, σοκολάτες-προϊόντα σοκολάτας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: δημητριακά για πρωινό, χοιρινό, αλλαντικά, γιαούρτι, γλυκά κουταλιού-μαρμελάδες-μέλι. 4,7% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης. 0,6% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις οικιακές υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές. 0,1% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την μείωση κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα. 7,8% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, καινούργια αυτοκίνητα, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. 0,5% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

0,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης. 2,5% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες. 0,4% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής. 0,8% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.

Η εξέλιξη του πληθωρισμού (Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή) στην Ελλάδα από το 1970 έως σήμερα

Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ
Tags: Γενικός Δείκτης Τιμών ΚαταναλωτήΕΛΣΤΑΤπληθωρισμός
ShareTweet
Previous Post

Δυναμική παρουσία της Olympia Electronics στο Συνέδριο ΣΕΓΜ

Next Post

Στη δανέζικη Netcompany η Intrasoft International – Στα €235 εκατ. η αξία της συναλλαγής

CulpaNews Team

CulpaNews Team

Next Post
Στη δανέζικη Netcompany η Intrasoft International – Στα €235 εκατ. η αξία της συναλλαγής

Στη δανέζικη Netcompany η Intrasoft International – Στα €235 εκατ. η αξία της συναλλαγής

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Διπλή διάκριση για το ΤΕΦΑΑ ΑΠΘ στο διεθνές τουρνουά Sportsfest στην Κωνσταντινούπολη

Διπλή διάκριση για το ΤΕΦΑΑ ΑΠΘ στο διεθνές τουρνουά Sportsfest στην Κωνσταντινούπολη

by CulpaNews Team
5 Ιουνίου, 2025
Σε λειτουργία η νέα πλατφόρμα stegasi.gov.gr – Όλες οι στεγαστικές παροχές με ένα κλικ

Σε λειτουργία η νέα πλατφόρμα stegasi.gov.gr – Όλες οι στεγαστικές παροχές με ένα κλικ

by CulpaNews Team
5 Ιουνίου, 2025
ΜΑΚΒΕΛ – EURIMAC: Προϊόντα ποιότητας, με σεβασμό στο περιβάλλον

ΜΑΚΒΕΛ – EURIMAC: Προϊόντα ποιότητας, με σεβασμό στο περιβάλλον

by CulpaNews Team
3 Ιουνίου, 2025
Ανδρουλάκης: Χαμηλοί μισθοί και ακρίβεια διώχνουν τους νέους από την Ελλάδα

Ανδρουλάκης: Χαμηλοί μισθοί και ακρίβεια διώχνουν τους νέους από την Ελλάδα

by CulpaNews Team
3 Ιουνίου, 2025
Άκης Σκέρτσος: Διαγενεακή αλληλεγγύη και νέοι στην πολιτική – Η Ελλάδα που Θέλουμε

Άκης Σκέρτσος: Διαγενεακή αλληλεγγύη και νέοι στην πολιτική – Η Ελλάδα που Θέλουμε

by CulpaNews Team
2 Ιουνίου, 2025
Ο Κάρολ Ναβρόφσκι νέος πρόεδρος της Πολωνίας – Στροφή στην εθνικιστική δεξιά

Ο Κάρολ Ναβρόφσκι νέος πρόεδρος της Πολωνίας – Στροφή στην εθνικιστική δεξιά

by CulpaNews Team
2 Ιουνίου, 2025
Προσωπικός αριθμός: Πως εκδίδεται – Τι αλλάζει στις ταυτότητες

Προσωπικός αριθμός: Πως εκδίδεται – Τι αλλάζει στις ταυτότητες

by CulpaNews Team
2 Ιουνίου, 2025
culpa-news-logo-7-white

Culpa Finance & Media

Επικοινωνία:info@culpanews.gr
Διαφήμιση: ads@culpanews.gr

moneyviewDark
culpanews-dark
Facebook X-twitter
Διαχείριση Συγκατάθεσης Cookies
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιστοποιούμε τον ιστότοπό μας και τις υπηρεσίες μας.
Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Προβολή προτιμήσεων
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • LIFE
  • GASTRONOMY
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • AUTO & MOTO
  • TECH

© 2025 CulpaNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.