Τίτλοι τέλους για την Alitalia – “Ανοίγει” φτερά η Ita

Μετά από 75 χρόνια ζωής, κλείνει ο κύκλος του ιταλικού αερομεταφορέα Alitalia. Η εταιρεία ιδρύθηκε στις 16 Σεπτεμβρίου 1946 με όνομα Aerolinee Italiane Internazionali (Διεθνείς Ιταλικές Αερογραμμές), έγινε όμως γνωστή ως Alitalia. Ξεκίνησε τις πτήσεις της στις 5 Μαΐου 1947, χρονιά κατά την οποία μετέφερε 10.000 επιβάτες. Η πρώτη πτήση της, έγινε με αεροσκάφος Fiat G-12 Alcione, μεταξύ Τορίνο και Ρώμης.

Η νέα κρατική εταιρεία η Ita

Στη θέση της Alitalia πρόκειται να δημιουργηθεί μια νέα κρατική εταιρεία, η Ita με νέο λογότυπο, αλλά θα παραμείνουν τα τρία χρώματα της ιταλικής σημαίας. Η διαπραγμάτευση της ιταλικής κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το μέλλον του ιταλικού αερομεταφορέα βρίσκεται σε καθοριστική φάση. Από τις 11.000 υπαλλήλων, αεροσυνοδών και πιλότων θα παραμείνουν περίπου  5.000, οι οποίοι όμως θα επιλεγούν βάσει ξεκάθαρων κριτηρίων.

Κίνητρα για αποχώρηση του προσωπικού

Όσοι μείνουν εκτός Ita αναμένεται να λάβουν κίνητρα για αποχώρηση και συνταξιοδότηση ή να μπορέσουν να κάνουν χρήση κρατικής οικονομικής στήριξης (με το 80% του μισθού) για πέντε χρόνια. Το προσωπικό εδάφους είναι πιθανόν να απορροφηθεί από τα αεροδρόμια της Ρώμης, ενώ δεν είναι ακόμη σαφές αν θα ενταχθούν στην νέα εταιρία και οι εργαζόμενοι στην συντήρηση των αεροσκαφών. Ο κύριος στόχος είναι να μην υπάρξουν απολύσεις και να δοθεί νέα ώθηση στις μεταφορές φορτίου.

Διαφορετική περίπτωση από την Air France και τη Lufthansa

Όπως υπογραμμίζουν οι σχολιαστές, η ιστορία της Alitalia, είναι διαφορετική από εκείνη της Air France και της Lufthansa. Η κρίση της πανδημίας στην περίπτωσή της προστίθεται σε χρόνια προβλήματα λανθασμένων στρατηγικών επιλογών, υψηλού κόστους, χαμηλής απόδοσης, με τεράστιους μισθούς για τους μάνατζερ αλλά όχι για τους απλούς εργαζόμενους. Τα συγκεκριμένα προβλήματα κάτι μας θυμίζουν, είναι τα ίδια με αυτά του πρώην κρατικού αερομεταφορέα (Ολυμπιακή) της Ελλάδος.

Σε ό,τι αφορά το κύριας σημασίας αεροδρόμιο Μαλπένσα του Μιλάνου η Ita θα περιορίσει απογειώσεις και προσγειώσεις (σε σύγκριση με την Alitalia) κατά 9%. Πολύ λιγότερο από το 50% που ζητούσε αρχικά η Κομισιόν.

Ο Ιταλός πρωθυπουργός, Μάριο Ντράγκι ανέφερε χαρακτηριστικά  ότι και ο ίδιος λυπάται ειλικρινά που το ταξίδι της Alitalia τελείωσε αλλά ήταν δυστυχώς αναγκαίο κακό.

culpanews.gr με πληροφορίες από DW