“Οι μειώσεις των τιμών είναι μόνιμου χαρακτήρα” στα ράφια των σούπερ μάρκετ, υπογράμμισε ο Yπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, κατά την διάρκεια της επίσκεψής του σε σούπερ μάρκετ γνωστής αλυσίδας. Ο Υπουργός πραγματοποίησε την επίσκεψη προκειμένου να διαπιστώσει ο ίδιος πώς εφαρμόζονται τα μέτρα κατά της ακρίβειας και πόσο έχουν μειωθεί οι τιμές των προϊόντων, όπως αναφέρει η ΕΡΤ.
Να σημειώσουμε, ότι από σήμερα Παρασκευή 1η Μαρτίου ξεκίνησε η εφαρμογή των τεσσάρων νέων δραστικών κυβερνητικών μέτρων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και την τόνωση του υγιούς ανταγωνισμού στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις και τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης από τη μείωση του μέτρου των εκπτώσεων προμηθευτών προς τα σούπερ μάρκετ οι καταναλωτές, θα δουν μειώσεις σε περισσότερα από 3.000 προϊόντα που φτάνουν έως και 18,1%.
Οι διαρθρωτικές παρεμβάσεις, αποδεικνύουν την αποφασιστικότητα της Κυβέρνησης να υλοποιεί πρακτικά μέτρα που μεταρρυθμίζουν τη δομή της αγοράς του λιανεμπορίου και διορθώνουν στρεβλές εμπορικές πρακτικές. Βασικός σκοπός όλων των σχετικών κυβερνητικών πρωτοβουλιών είναι η μόνιμη αποκλιμάκωση του πληθωρισμού στα προϊόντα των σούπερ μάρκετ προς όφελος του καταναλωτή.
Τα τέσσερα νέα κυβερνητικά μετρά
Μείωση εκπτώσεων προμηθευτών προς σούπερ μάρκετ και μεταφορά του οφέλους στον καταναλωτή με μείωση των τιμών τιμοκαταλόγων
Η απόφαση της Κυβέρνησης να προχωρήσει στη μεταρρύθμιση που υποχρεώνει τους προμηθευτές να μειώσουν κατά 30% τις προσφορές προς τις εταιρείες λιανεμπορίου, με την υποχρέωση να μειώσουν ισόποσα τις τιμές τιμοκαταλόγου, οδήγησε σε μειώσεις σε περισσότερα από 3.000 προϊόντα (1.500 είχαν φτάσει στο ΥΠΑΝ έως την ώρα έναρξης του Υπουργικού Συμβουλίου).
Οι κατηγορίες περιλαμβάνουν γενικά καθαριστικά προϊόντα (απορρυπαντικά ρούχων, απορρυπαντικά πιάτων, καθαριστικά επιφανειών παντός είδους, χλωρίνες) και προϊόντα προσωπικής υγιεινής (σαμπουάν και conditioner, αφρόλουτρα, σαπούνια, οδοντόκρεμες, βρεφικές και παιδικές πάνες).
Η μεταρρύθμιση έχει επιφέρει σημαντική μέση μείωση τιμών τιμοκαταλόγου στις επτά κατηγορίες προϊόντων. Συγκεκριμένα, στις βρεφικές και παιδικές πάνες η μέση μείωση τιμής είναι 18,1%, στα σαμπουάν, τα αφρόλουτρα και τα conditioner 17%, στις οδοντόκρεμες 15,1%, στα απορρυπαντικά ρούχων 15,6%, στα απορρυπαντικά πιάτων 16%, στα καθαριστικά παντός είδους 15,8% και στα σαπούνια 12,7%.
Μέση μείωση τιμών τιμοκαταλόγου ανά κατηγορία προϊόντος
Κατηγορία προϊόντος – Μέση μείωση
- Βρεφικές και παιδικές πάνες -18,1%
- Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -17,0%
- Απορρυπαντικά πιάτων -16,0%
- Καθαριστικά παντός είδους -15,8%
- Απορρυπαντικά ρούχων -15,6%
- Οδοντόκρεμες -15,1%
- Σαπούνια -12,7%
Ενδεικτικά, η μέση μείωση τιμής στις ακόλουθες μάρκες είναι οι εξής: Pampers (βρεφικές και παιδικές πάνες) 18,9%, Colgate (οδοντόκρεμες) 18,8%, NIVEA (Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner) -18,8%, Ariel (απορρυπαντικά ρούχων) 19,5%, Syoss (σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner) 23,0%, Αva (απορρυπαντικά πιάτων) 17,5%, Old Spice (σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner) 20,4%, LUX (Σαπούνια) -17,5%, AJAX (Καθαριστικά παντός είδους) -13,0% και στα καθαριστικά της Harpic και της WC NET, κατά 41,9% και 39,7% αντίστοιχα.