Τεχνολογία και Ασφάλεια
Ένα από τα βασικά μέτρα είναι η εγκατάσταση του συστήματος ETCS (European Train Control System), που ελέγχει αυτόματα την ταχύτητα των τρένων και παρεμβαίνει σε περίπτωση κινδύνου. Το σύστημα έχει ήδη δοκιμαστεί με επιτυχία και μέχρι τον Σεπτέμβριο θα λειτουργεί σε όλους τους συρμούς της κεντρικής γραμμής.
Παράλληλα, αναπτύσσεται ένα σύστημα γεωεντοπισμού σε πραγματικό χρόνο, που μειώνει την απόκλιση από 15 μέτρα (όπως στα συμβατικά GPS) σε εκατοστά. Αυτό θα επιτρέψει στο νέο Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας να αντιμετωπίζει έγκαιρα τυχόν προβλήματα, αποτρέποντας συγκρούσεις. «Στόχος μας η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στα τρένα» συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης κάνοντας λόγο για «τολμηρές μεταρρυθμίσεις, με αυστηρό πλαίσιο, ευελιξία στις προσλήψεις και αποτελεσματικότερη διοίκηση»
«Σκοπός μας είναι ο ΟΣΕ να γίνει νέα ΔΕΗ, την οποία παραλάβαμε πρακτικά χρεοκοπημένη και τώρα είναι πρωταγωνιστής στην αγορά ενέργειας.» συνέχισε στο πλαίσιο αυτό ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος εξήγησε ότι «ο νεός ΟΣΕ θα ενσωματώνει στη νέα λειτουργία του το σύνολο των συστάσεων της ΕΕ και για τη ΡΑΣ και για τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ γιατί έχει σημασία η πρόληψη των κινδύνων και όχι μόνο η αντιμετώπισή τους».
Διαφάνεια και Αξιολόγηση
Η πλατφόρμα railway.gov.gr θα παρέχει σε πραγματικό χρόνο πληροφορίες για τα δρομολόγια, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη των επιβατών. Επιπλέον, όλες οι ενδοεπικοινωνίες θα καταγράφονται ψηφιακά, ενώ το προσωπικό θα υποβάλλεται σε τακτικά ψυχομετρικά τεστ και εκπαίδευση με προσομοιωτές, όπως γίνεται στην αεροπορική βιομηχανία.
Οργανωτικές Αλλαγές
Ο νέος ΟΣΕ θα λειτουργεί με αυστηρότερους κανόνες και μεγαλύτερη ευελιξία στις προσλήψεις, ενσωματώνοντας τις συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Επιπλέον:
-
Επιστρέφει ο προϊστάμενος αμαξοστοιχίας, που θα εντοπίζει προληπτικά κινδύνους.
-
Δημιουργείται ειδική μονάδα επιθεωρητών για τον έλεγχο της τήρησης των κανονισμών.
-
Η Hellenic Train θα επενδύσει σε νέο τροχαίο υλικό.
Στόχος: Μια νέα κουλτούρα
Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι οι αλλαγές αποσκοπούν στην εξάλειψη των λαθών του παρελθόντος και στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των πολιτών. «Θα αντιμετωπίσουμε τον σιδηρόδρομο ως πεδίο αναμέτρησης με ένα κακό παρελθόν», δήλωσε, αναφερόμενος στην τραγωδία των Τεμπών. Με συνέπεια και χρόνο, ο ελληνικός σιδηρόδρομος μπορεί να γίνει σύμβολο ασφάλειας και καινοτομίας, όπως έγινε η ΔΕΗ μετά τη μεταρρύθμισή της. Η δράση ξεκινάει τώρα – και τα αποτελέσματα θα είναι σύντομα ορατά, κατέληξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.








