Σάββατο, 15 Νοεμβρίου, 2025
Culpa News
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • LIFE
  • ΥΓΕΙΑ
No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • LIFE
  • ΥΓΕΙΑ
No Result
View All Result
Culpa News
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ

ΙΕΛΚΑ: Συγκράτηση τιμών στα σούπερ μάρκετ τον Απρίλιο του 2024 – Τα προϊόντα με τις μεγαλύτερες μειώσεις

CulpaNews Team by CulpaNews Team
15 Μαΐου, 2024
in ΕΛΛΑΔΑ, featured
ΙΕΛΚΑ: Συγκράτηση τιμών στα σούπερ μάρκετ τον Απρίλιο του 2024 – Τα προϊόντα με τις μεγαλύτερες μειώσεις

Photo: ck/culpa media

Εμφανή συγκράτηση των τιμών των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Απρίλιο του 2024 σε σχέση με τον Απρίλιο του 2023, καταγράφει στοχευμένη έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) για τις πληθωριστικές πιέσεις στο λιανεμπόριο τροφίμων.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματατης έρευνας, αποτυπώνεται μια πολύ μικρή αύξηση 1,10%, σε σχέση με τον Απρίλιο 2023. Χαρακτηριστικό είναι ότι τον Ιανουάριο οι αυξήσεις τιμών ήταν στο 3% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, τον Φεβρουάριο 2,7% και τον Μάρτιο μόλις 0,28%, δηλαδή ήταν σχεδόν μηδενικές.

Αναλυτικά τα συμπεράσματα της έρευνας

1. Η εμφανής συγκράτηση του δείκτη εξέλιξης τιμών αλυσίδων σουπερμάρκετ τον Απρίλιο 2024 δείχνει ότι ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σουπερμάρκετ είναι της τάξης του 1,10% (έναντι 0,28% τον Μάρτιο, 2,70% τον Φεβρουάριο και 3,00% τον Ιανουάριο 2024).

Η μεταβολή του Απριλίου σε σχέση με τον Μάρτιο οφείλεται κατά κύριο λόγο στην επίδραση της εποχικότητας λόγω Πάσχα, περίοδο κατά την οποία καταγράφονται έντονες προωθητικές ενέργειες την περίοδο της Μεγάλης Εβδομάδας, η οποία το 2023 ήταν στα μέσα Απριλίου, ενώ το 2024 στην πρώτη εβδομάδα του Μάϊου και δεν ενσωματώνεται στα στοιχεία της παρούσας μέτρησης.

2. Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στις κατηγορίες

  • Βρεφικές και παιδικές τροφές: -4,57%
  • Χαρτικά, πάνες & σερβιέτες: -2,99%
  • Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού: –2,71%
  • Βούτυρα και αυγά: –2,34%
  • Γαλακτοκομικά: –1,93%

Στα γαλακτοκομικά, οι μειώσεις που καταγράφονται είναι αποτέλεσμα τόσο της ομαλοποίησης της αγοράς μετά την πανδημία και της μείωσης στις τιμές παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα, ενώ προϊόντα όπως το βούτυρο και τα αυγά επωφελούνται από τις προωθητικές ενέργειες λόγω του Πάσχα.

3. Μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στις κατηγορίες

  • Νερά και αναψυκτικά: +12,26%
  • Μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη: +7,80%
  • Αλκοολούχα ποτά: +7,68%
  • Έτοιμα γεύματα: +5,14%
  • Ξηροί καρποί και σνακ: +4,51%

Τα περισσότερα από αυτά τα είδη επηρεάζονται από τις διεθνείς τιμές πρώτων υλών και κυρίως τις τιμές της ζάχαρης και του κακάο.

Σημειώνεται ότι η κατηγορία «τρόφιμα παντοπωλείου», η οποία περιλαμβάνει το ελαιόλαδο καταγράφει αύξηση 4,29%. Η συγκρατημένη αύξησή οφείλεται στις μειώσεις στις τιμές των λοιπών ελαίων, αλλά και στα λοιπά προϊόντα που συμμετέχουν στην κατηγορία αυτή (ζυμαρικά, ρύζι κ.ά.).

Tα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, για τα οποία καθ’ όλο το 2023 καταγράφονται αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων ως αποτέλεσμα του αυξημένου κόστους παραγωγής, των ακραίων κλιματικών φαινομένων και των διεθνών τιμών πρώτων υλών και οδηγούσαν τις αυξητικές πιέσεις στον πληθωρισμό τροφίμων περιορίζεται ο ρυθμός αύξησης στο 2,09%.

4. Οι λόγοι στους οποίους αποδίδεται η τάση συγκράτησης των τιμών προϊόντων στα σουπερμάρκετ

  • Η αποκλιμάκωση των τιμών των πρώτων υλών στις διεθνείς αγορές και η ομαλοποίηση της αγοράς. Οι διεθνείς δείκτες πρώτων υλών τροφίμων (π.χ. FAO Food Price Index) καταγράφουν μείωση τους πρώτους μήνες του 2024.
  • Σταδιακή αποκλιμάκωση πληθωρισμού. Οι τιμές παρουσιάζουν σταθεροποίηση τους τελευταίους μήνες στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων λόγω των μεγάλων όγκων προϊόντων που διακινούν, των οικονομιών κλίμακας, της οργανωσιακής/τεχνολογικής ετοιμότητας τους και της γκάμας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
  • Αυστηρό θεσμικό πλαίσιο. Οι αλυσίδες σουπερμάρκετ λειτουργούν σε αυστηρό θεσμικό πλαίσιο (π.χ. νόμος αθέμιτης κερδοφορίας Ν.4818/2021).
  • Υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων. Η συγκράτηση στις τιμές εμφανίζεται πολύ πιο γρήγορα στα μεγάλα σημεία πώλησης λόγω μεγαλύτερης κυκλοφοριακής ταχύτητας αποθεμάτων. Δηλαδή διακινούν πιο γρήγορα το απόθεμα τους και προβαίνουν πιο σύντομα σε νέες αγορές για αναπλήρωση των αποθεμάτων.
  • Προσφορές και εκπτώσεις. Οι προσφορές και οι εκπτώσεις στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου είναι περισσότερες σε αριθμό, σε ένταση και σε ποσοστιαία έκπτωση, κάτι που επηρεάζει τις τελικές τιμές των προϊόντων.
  • Επίδραση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Τα μερίδια πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι μεγαλύτερα στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ λόγω μεγαλύτερου εύρους κωδικολογίου.

Σχετικά με την έρευνα το ΙΕΛΚΑ σημειώνει ότι τα  συμπεράσματα και αποτελέσματα της έρευνας βασίζονται σε ανάλυση στο σύνολο των πραγματικών μηνιαίων πωλήσεων και όχι σε δειγματοληψία.

Για το σκοπό της έρευνας αναλύθηκε η μεταβολή της μοναδιαίας αξίας ανά κατηγορία προϊόντος (πωλήσεις προς όγκο) ανάμεσα στους μήνες Μάρτιο 2024 και Μάρτιο 2023. Ο συγκεκριμένος δείκτης αντικατοπτρίζει τόσο την πορεία των τιμών, όσο και τις αγοραστικές επιλογές των καταναλωτών.

Tags: ΙΕΛΚΑΣούπερ ΜάρκετΣυγκράτηση τιμώνΠροϊόντα
ShareTweet
Previous Post

Skroutz: Στα € 63 η τιμή του μέσου καλαθιού το Πάσχα

Next Post

Θέατρο Άλσος: “Τότε, Τώρα, Πάντα” – Η νέα επιθεώρηση του Σταμάτη Φασουλή

CulpaNews Team

CulpaNews Team

Next Post
Θέατρο Άλσος: “Τότε, Τώρα, Πάντα” – Η νέα επιθεώρηση του Σταμάτη Φασουλή

Θέατρο Άλσος: "Τότε, Τώρα, Πάντα" - Η νέα επιθεώρηση του Σταμάτη Φασουλή

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Reuters: Η Ελλάδα σε προχωρημένες συνομιλίες με το Ισραήλ για την απόκτηση σύγχρονων πυραυλικών συστημάτων

Reuters: Η Ελλάδα σε προχωρημένες συνομιλίες με το Ισραήλ για την απόκτηση σύγχρονων πυραυλικών συστημάτων

by CulpaNews Team
14 Νοεμβρίου, 2025
Μητσοτάκης & Χριστοδουλίδης ενισχύουν τη συνεργασία σε ενέργεια, πολιτική προστασία και Κυπριακό με κοινό ευρωπαϊκό όραμα

Μητσοτάκης & Χριστοδουλίδης ενισχύουν τη συνεργασία σε ενέργεια, πολιτική προστασία και Κυπριακό με κοινό ευρωπαϊκό όραμα

by CulpaNews Team
12 Νοεμβρίου, 2025
UNESCO: Η 9η Φεβρουαρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας

UNESCO: Η 9η Φεβρουαρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας

by CulpaNews Team
12 Νοεμβρίου, 2025
Διαθήκες: Οι 9 αλλαγές που έφερε ο νέος νόμος

Διαθήκες: Οι 9 αλλαγές που έφερε ο νέος νόμος

by Μυρτώ Αξελεράντου
9 Νοεμβρίου, 2025
Κύπρος: Ένα βήμα πιο κοντά στο ΝΑΤΟ

Κύπρος: Ένα βήμα πιο κοντά στο ΝΑΤΟ

by CulpaNews Team
8 Νοεμβρίου, 2025
Κατέρρευσε το αφήγημα της αντιπολίτευσης για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, υποστηρίζουν πηγές της ΝΔ

Κατέρρευσε το αφήγημα της αντιπολίτευσης για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, υποστηρίζουν πηγές της ΝΔ

by CulpaNews Team
8 Νοεμβρίου, 2025
Διπλή Αμερικανική Ψήφος Εμπιστοσύνης: ExxonMobil & Chevron Αλλάζουν το Ενεργειακό Παιχνίδι στην Ελλάδα

Διπλή Αμερικανική Ψήφος Εμπιστοσύνης: ExxonMobil & Chevron Αλλάζουν το Ενεργειακό Παιχνίδι στην Ελλάδα

by CulpaNews Team
6 Νοεμβρίου, 2025
culpa-news-logo-7-white

Culpa Finance & Media

Επικοινωνία:info@culpanews.gr
Διαφήμιση: ads@culpanews.gr

moneyviewDark
culpanews-dark
Facebook X-twitter
Διαχείριση Συγκατάθεσης Cookies
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιστοποιούμε τον ιστότοπό μας και τις υπηρεσίες μας.
Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Προβολή προτιμήσεων
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • LIFE
  • GASTRONOMY
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • AUTO & MOTO
  • TECH

© 2025 CulpaNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.