H Τεχνολογία ήταν πάντα Πράσινη

Photo: Joshua Earle on Unsplash

Το “πράσινο”, ως έννοια στην καθημερινή µας γλώσσα έχει πολλές εφαρμογές ανάλογα µε την αγορά δραστηριοποίησης της κάθε εταιρείας. Στον τομέα της ψηφιακής σήμανσης (digital signage) σημαίνει μείωση του κόστους εκτύπωσης χαρτιού, κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και σπατάλης ωρών εργασίας. Το πιο σημαντικό, είναι ότι χρησιμοποιούμε τεχνολογία που προσελκύει την προσοχή του θεατή & του καταναλωτή.

Για πρώτη φορά, η νευροεπιστήµη (neuroscience) ποσοτικοποιεί τον αντίκτυπο της ψηφιακής σήμανσης (Out-of-Home-OOH) διαφήμισης, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι στην ψηφιακή εκδοχή της είναι πολύ πιο αποτελεσματική από τη συμβατική. Mια διαφήμιση OOH στη συμβατική της μορφή μπορεί να έχει την ίδια επίδραση µε ένα ραδιοφωνικό σποτ 30 δευτερολέπτων ή ένα σποτ 15 δευτερολέπτων στην τηλεόραση. Η ψηφιακή σήμανση όμως έχει κατά μέσο όρο 60% υψηλότερη απόδοση, συγκριτικά µε τις κλασικές πινακίδες, καθώς έχει τη δύναμη να επηρεάσει τον καταναλωτή µε μια ματιά ενός ή δύο (1-2) δευτερολέπτων.

Μια ερευνητική μελέτη της Αυστραλιανής Outdoor Media Association (OMA) κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα, ότι το συγκεκριμένο επιστημονικό εύρημα θα οδηγήσει στη δημιουργία ενός νέου οχήματος, το οποίο θα μπορούν να αξιοποιήσουν οι διαφημιστές και τα media agencies, παράλληλα µε τις αναφορές για το reach και το frequency.

Το digital signage για την προστασία του περιβάλλοντος και για την αποτελεσματικότητα της διαφήμισης δεν φαινόταν ποτέ τόσο καλή!

Το πράσινο µε την ψηφιακή σήμανση δεν είναι µόνο μια τάση που ακολουθεί η αγορά για να έρθει σε επαφή µε το ευρύ κοινό, αλλά μπορούν να εξοικονομηθούν χιλιάδες ευρώ από τη διαφημιστική δαπάνη και παράλληλα να βοηθήσει στη διάσωση του πλανήτη. Τόσο η επιχείρησή, όσο και το περιβάλλον επωφελούνται µε την ψηφιακή σήμανση.

Ο πιο προφανής λόγος του πράσινου αποτυπώματος της ψηφιακής σήμανσης είναι, ότι βοηθά την επιχείρηση και τον πλανήτη εξοικονομώντας τόνους χαρτιού. Στην πραγματικότητα, η τεχνολογία της ψηφιακής σήμανσης, τόσο οι οθόνες όσο και το πρόγραμμα αναπαραγωγής του περιεχομένου είναι ενεργειακά αποδοτικά. Η επιλογή της ψηφιακής σήμανσης μειώνει το κόστος εργασίας, διότι αντί να χάνουν χρόνο στο σχεδιασμό των διατάξεων, την εκτύπωση και τη φωτοτυπία, οι εργαζόμενοι μπορούν να επικεντρωθούν σε πιο ενδιαφέρουσες και σημαντικές πτυχές της δουλειάς τους, όπως είναι η δημιουργία περιεχομένου μηνύματος.

Το πράσινο, µε την ψηφιακή σήμανση είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος, για να βοηθάμε την επιχείρησή µας να αλληλοεπιδρά αποτελεσματικά σε πελάτες και υπαλλήλους. Οι άνθρωποι εκτυπώνουν υπομνήματα, φυλλάδια, αφίσες και πολλά άλλα έντυπα, µόνο για να τα πετάξουν μέχρι το τέλος της ημέρας διότι οι πληροφορίες είναι ξεπερασμένες. Με την ψηφιακή σήμανση, ωστόσο, μπορούμε να ενημερώνουμε άμεσα τους ενδιαφερόμενους µε λίγα µόνο κλικ, ανεξάρτητα από το πού βρισκόμαστε. Τα δεδομένα είναι δυναμικά, οι στρατηγικές αλλάζουν, οι πωλήσεις και οι οικονομικές πληροφορίες πρέπει να είναι σχετικές για να αποδειχθούν και χρήσιμες.

Το πράσινο χρώμα της ψηφιακής σήμανσης επιτρέπει στο μήνυμα να παραμείνει σχετικό και να είναι ακριβές μέχρι το λεπτό.

Ποιος τελικά διαβάζει πραγματικά τα πάντα στο γραφείο, στο σχολείο ή στους πίνακες ανακοινώσεων της λιανικής αγοράς; Το πράσινο µε ψηφιακή σήμανση αντικαθιστά τα  βαρετά εκτυπωμένα φυλλάδια (σημειώσεων και αφισών), µε δυναμικό περιεχόμενο που προσελκύει την προσοχή. Όλοι αγαπούν το οπτικό περιεχόμενο και η ψηφιακή σήμανση επιτρέπει να μεταφέρουμε το μήνυμα µε εντυπωσιακές ταχύτητες, με λίστες αναπαραγωγής, βίντεο και εικόνες. Το βαρετό παλιό σημείωμα ή το φυλλάδιό παίρνει μια φανταχτερή πλέον εικόνα και όψη και πάνω από όλα, προσελκύει την προσοχή κατά 60% περισσότερο.

Οι οθόνες LED και LCD βοηθούν να γίνουμε “πράσινοι” λόγω της χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας. Ανάλογα µε το μέγεθος, οι περισσότεροι χρησιμοποιούν 40-80 Watt ανά ώρα, ενώ η τιμή ανά kWh στην Ελλάδα είναι κατά µμέσο όρο 0,046€ ή περίπου 0,84 € το μήνα.

Σαφώς πολύ λιγότερο “χαρτί”

Επιλέγοντας επίσης οθόνες που διαθέτουν έξυπνη τεχνολογία ελέγχου φωτεινότητας, ώστε η φωτεινότητα να προσαρμόζεται αυτόματα για ηλιόλουστες ή συννεφιασμένες ημέρες τα προγράμματα αναπαραγωγής πολυμέσων που αναπαράγουν περιεχόμενο στις οθόνες ψηφιακής σήμανσης σβήνουν και αυτόματα. Αυτό σημαίνει ότι δεν σπαταλάτε ηλεκτρικό ρεύμα εκτός των ωρών λειτουργίας.

Το λογισμικό ψηφιακής σήμανσης διευκολύνει τον καθένα να χρησιμοποιεί βίντεο και να επεξεργάζεται εικόνες σε ελκυστικές διατάξεις και το πράσινο µε την ψηφιακή σήμανση βοηθά να προσελκύσουμε τους πιο ταλαντούχους υπαλλήλους και τους Millennials, που εκτιμούν ιδιαίτερα πόσο περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένος είναι ένας υποψήφιος εργοδότης.

Στην IT Concept συνεργαζόμαστε µε κυβερνήσεις, τοπικές κοινότητες, μεγάλες εταιρίες και άλλους κλάδους για να βελτιώσουμε τις ψηφιακές δεξιότητες των ατόμων και της κοινωνίας στο σύνολό της και βοηθούμε επιχειρήσεις να βελτιώσουν τις ψηφιακές δυνατότητες τους. Με αυτόν τον τρόπο, η IT Concept µε την εφαρμοσμένη και ολοκληρωμένη της σουίτα ψηφιακών λύσεων, OCG 360 συμβάλλει στην ανάπτυξη τοπικών κοινοτήτων και κάνει τις ψηφιακές οικονομίες πιο ανταγωνιστικές.