Ευθυγράμμιση επιχειρήσεων

Photo gustavo Campos on Unsplash

Επιχειρηματικότητα είναι η συνεχής προσπάθεια κάλυψης μιας υπαρκτής ανάγκης στην αγορά / κοινωνία, με αποτελεσματικό τρόπο και δημιουργία Αξίας για Όλους.

Επιχείρηση είναι το “όχημα” διεκπεραίωσης της Επιχειρηματικότητας.

Επιχειρηματίας είναι ο “ιδιοκτήτης/οδηγός” του οχήματος, που χρειάζεται την ανάλογη εκπαίδευση/κατάρτιση, συνεχή εγρήγορση, συγκέντρωση στην πορεία, πλήρη αίσθηση της κίνησης και του χώρου.

Επιχειρηματική Ομάδα είναι το “pit stop team”, που φροντίζει για την κάθε είδους επάρκεια του οχήματος, σε πλήρη συνεννόηση με τον οδηγό,  πριν-κατά-μετά την κάθε δράση αγώνα/επιχειρηματικότητας.

Οι δρόμοι της Επιχειρηματικότητας είναι δύσβατοι, με πολλές στροφές, με ανηφόρες και κατηφόρες, με λακκούβες και εμπόδια!

Κυκλοφορούν ασυνείδητοι, επικίνδυνοι, απρόβλεπτοι οδηγοί, στην ίδια η/και την αντίθετη κατεύθυνση. Πολλές φορές, το Όχημα θα χρειαστεί να κινείται και σε δύσκολες καιρικές συνθήκες, όπως δυνατή βροχή, πάγο, χιόνι, λασπωμένο έδαφος.

Και βεβαίως, χρειάζεται συνεχή τροφοδοσία σε καύσιμα!

– Προϋπόθεση πρώτη: χρειάζεται πράγματι να γίνει η προγραμματιζόμενη μετακίνηση/διαδρομή; Μήπως υπάρχουν καλύτερες επιλογές αντί της οδικής μετακίνησης; Μήπως άλλοι μεταφορείς είναι πιο ευέλικτοι και αποτελεσματικοί;

– Προϋπόθεση δεύτερη: έχουμε εξασφαλίσει τα απαραίτητα χρήματα για ανεφοδιασμό με καύσιμα, διόδια, τυχόν απαιτούμενη Οδική βοήθεια; Έχουμε εξασφαλίσει κάποιο επί πλέον ποσό, για τυχόν απαιτούμενες πρόσθετες μετακινήσεις, που δεν είχαμε προβλέψει;

– Προϋπόθεση τρίτη: έχει ο οδηγός επαρκή εκπαίδευση/κατάρτιση/εμπειρία σε ανάλογες συνθήκες, οδοστρώματος και καιρικών συνθηκών;

Η απλά έχει το “δίπλωμα οδήγησης”;

Έχουν επιλέξει ο οδηγός και το pit stop team το κατάλληλο όχημα, με τον κατάλληλο εξοπλισμό, με την κατάλληλη προετοιμασία, για την συγκεκριμένη διαδρομή;

Η απλά θεωρούμε το κάθε όχημα “παντός καιρού”;

– Προϋπόθεση τέταρτη: έχει μελετήσει εκ των προτέρων ο οδηγός την διαδρομή, έχει πληροφορίες για τις καιρικές συνθήκες; Έχει σχεδιάσει χρόνους, στάσεις, ανεφοδιασμό, ανάπαυση; Έχει κάνει πρόσφατα την ίδια διαδρομή, η την έχει  πραγματοποιήσει πριν πολλά χρόνια; Ετοιμαζόμαστε σοβαρά για την αποστολή μας, ή απλά “πάμε και βλέπουμε”;

Το Πρόβλημα:

Κατά κανόνα οι προϋποθέσεις αυτές αντιμετωπίζονται με χαλαρότητα, έως και επιπολαιότητα!

Αποτέλεσμα η άνευ λόγου και υπερβολική καταπόνηση του Οχήματος!

Και βέβαια η συνήθης εξήγηση είναι, πως “φταίει η κακιά η ώρα, ο δρόμος, ο καιρός,  το όχημα”, η/και όλα μαζί! Ποτέ όμως ο οδηγός και το pit stop team!

Ενέργεια άμεση, τρέχουμε στα τυφλά σε συνεργεία, να εντοπίσουμε τα αίτια και να επισκευάσουμε τις φθορές/ζημιές. Το μυαλό μας πάει πάντα στο χειρότερο: φταίει η μηχανή, τα φρένα, τα λάστιχα, οι αναρτήσεις! Έλεγχοι και επανέλεγχοι, τις περισσότερες φορές περιττοί!

Δεν θα πρέπει να ξεκινήσουμε από το βασικό; Τον έλεγχο του “εάν το όχημα κινείται σωστά”;

Δηλαδή έχει “σωστό σύστημα Διεύθυνσης”;

Νομίζουμε πως το όχημα Διευθύνεται από το τιμόνι! Απόλυτο λάθος!

Το όχημα Διευθύνεται από ένα περίπλοκο σύστημα Διεύθυνσης, το τιμόνι απλά δίνει την “εντολή”!

Η Λύση:

Να ελέγξουμε πρώτα το Σύστημα Διεύθυνσης, να κάνουμε πρώτα την απαραίτητη “Ευθυγράμμιση – Alignment”, που θα μας δώσει άμεσα και απτά αποτελέσματα για την σωστή οδηγική “συμπεριφορά-Performance” του οχήματος.

Να επιβεβαιώσουμε την “Eπάρκεια – Capacity” του οδηγού και του pit stop team, να την ενισχύσουμε και να την εμπλουτίσουμε με την απαραίτητη “Μεταφορά Τεχνογνωσίας/Τεχνολογίας – Knowledge/Technology Transfer”.

Εάν βεβαιωθούμε, πως μετά και αυτές τις παρεμβάσεις χρειάζεται περαιτέρω έρευνα/αναβάθμιση, τότε και μόνον τότε συνεχίζουμε και με έλεγχο για τυχόν απαραίτητες επισκευές των “μηχανικών μερών- Reengineering”, η ακόμα και με σοβαρές επεμβάσεις στο δομικό μέρος “σασί-Restructuring” του οχήματος.

Η απλή, πλάγια σκέψη είναι πάντα ο καλύτερος τρόπος, η καλύτερη μέθοδος συντήρησης / αναβάθμισης κάθε Οχήματος!!!

Μας το επιβεβαιώνει έρευνα, στην οποία εξετάστηκαν 101 Οχήματα, που δεν κατάφεραν να επιτύχουν/πραγματοποιήσουν την Αποστολή/Διαδρομή τους και εντοπίστηκαν 20 Λόγοι για την Αποτυχία τους:

  • 1ος Λόγος: ΔΕΝ υπήρχε ανάγκη για την διαδρομή/αποστολή!
  • 2ος Λόγος: ΕΜΕΙΝΑΝ από καύσιμα!
  • 3ος Λόγος: ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟΣ οδηγός και pit stop team!
  • 4ος Λόγος: ΕΧΑΣΑΝ την επαφή με τις εξελίξεις!

Από τα “συνεργεία” Επιχειρηματικότητας, Γιώργος Βλάχος 

The Top 20 Reasons Fail

Γιώργος Βλάχος
Μέντωρ Ανάπτυξης Επίδοσης-Απόδοσης & Καριέρας - Performance & Career Growth Master - Πρώην CEO HELLAMAT Lafarge Group, Μέλος Επιτροπής Στρατηγικού Σχεδιασμού της Δημοτικής Παράταξης “ΠΕΝΤΕΛΗ 2020 - ΠΡΑΣΙΝΗ ΕΞΥΠΝΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΟΛΗ", με υποψήφιο Δήμαρχο τον Άγγελο Παλαιοδήμο