Γνωρίζατε ότι, σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, οι διαρρήκτες αυτοκινήτων δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στα οχήματα με μήκος κάτω των 3,7 μέτρων; Στις μεγάλες πόλεις αλλά και στις πιο τουριστικές περιοχές της Ελλάδας, σημειώνεται κατά μέσο όρο μία κλοπή κάθε τρεις ώρες! Έχετε όμως αναρωτηθεί γιατί στο στόχαστρο βρίσκονται συχνά οι καταλύτες, οι μπαταρίες ή ακόμη και ολόκληρα τα υβριδικά αυτοκίνητα;
Κλοπές μπαταριών
Το πιο ακριβό εξάρτημα που διαθέτει ένα οιοδήποτε υβριδικό αυτοκίνητο, είναι η μπαταρία του. Οι μπαταρίες έχουν την ιδιότητα να τροφοδοτούν το ηλεκτρικό μοτέρ των αυτοκινήτων. Το κόστος μίας μπαταρίας υβριδικού αυτοκινήτου ξεκινά από 1.900,00 ευρώ αλλά μπορεί να φτάσει έως και 30.000,00 ευρώ, εάν συζητάμε για πολυτελή αμάξια.
Κλοπές καταλυτών
Οι καταλύτες μέσα τους έχουν τρία πολύτιμα και σπάνια μέταλλα: το ρόδιο το οποίο είναι εξαιρετικά ακριβό αφού κοστίζει 14.000 € (ανά ουγγιά) και λογίζεται ως το πιο ακριβό μέταλλο στη γη. Το παλλάδιο το οποίο κοστίζει 1.200 € (ανά ουγγιά) και ο λευκόχρυσος ή αλλιώς πλατίνα ο οποίος τιμολογείται στα 1.350 € (ανά ουγγιά). Φυσικά όλες τις παραπάνω τιμές… τις γνωρίζουν οι επίδοξοι διαρρήκτες, για αυτό και επωφελούνται με τεράστια κέρδη, που κυμαίνονται μεταξύ 100 ως 600 ευρώ ανά αυτοκίνητο .
Οι κλεμμένοι καταλύτες καταλήγουν σχεδόν πάντα σε εταιρείες ανακύκλωσης, όπου αποτελούν πηγή σημαντικού κέρδους. Τα εξαρτήματά τους μεταφέρονται σε ειδικές εγκαταστάσεις στο εξωτερικό, αποσυναρμολογούνται και τα πολύτιμα μέταλλα που περιέχουν διαχωρίζονται και πωλούνται. Στο στόχαστρο των δραστών βρίσκονται και οι ιδιοκτήτες υβριδικών (Hybrid) Toyota, καθώς οι καταλύτες τους διαθέτουν υψηλή περιεκτικότητα σε σπάνια μέταλλα — σε αντίθεση με άλλες μάρκες, όπως Ford, Hyundai και Subaru, που έχουν μειώσει σημαντικά τη χρήση τους.
Κλοπές υβριδικών αυτοκινήτων
Σύμφωνα με την εταιρία Hellas Direct, με ποσοστό της τάξεως των 48% οι περισσότερες κλοπές γίνονται σε αυτοκίνητα που είναι παρκαρισμένα ακριβώς έξω από το σπίτι τους ή σε ακτίνα 2,5 χιλιομέτρων!
Στην Ελλάδα τα πιο δημοφιλή μοντέλα που κλέβουν είναι τα: Smart Fortwo, Mini Cooper και Toyota Yaris. Ενώ τα αυτοκίνητα που δεν καταγράφηκε καμία κλοπή, είναι τα εξής: Hyundai Getz, Nissan Almera, Skoda Fabia, VW Passat, Opel Vectra, Suzuki Ignis, Honda Jazz, Citroen C2, Toyota Starlet, Seat Cordoba. Τέλος, στα μοντέλα: Renault Megane, Suzuki Swift, Toyota Avensis, Toyota Auris, Kia Picanto, οι δηλωμένες κλοπές κινήθηκαν σε χαμηλά πλαίσια, δηλαδή μία μόνο κλοπή για κάθε 1.000 ασφαλιστήρια συμβόλαια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όσο πιο νέο είναι το αυτοκίνητο, τόσο πιο ελκυστικό γίνετε για τους επίδοξους ληστές! Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η Ελλάδα βρίσκεται δεύτερη σε θέση, με 228 κλοπές ανά 100.000 κατοίκους, πρώτη είναι η Γαλλία, και τρίτη η Ιταλία.
Η Υπόθεση “Πρύτανης”: Πως δρούσε αυτός και η συμμορία του
Ας θυμηθούμε μία παλαιά υπόθεση γνωστού ληστή υβριδικών αυτοκινήτων, που απασχόλησε την Αστυνομία Αττικής. Ο επονομαζόμενος ‘Πρύτανης’ μετά από έρευνες αστυνομικών, είχε μία συμμορία επτά επίδοξων ληστών, οι οποίοι εντόπιζαν υβριδικά προβληματικά αυτοκίνητα, εν συνεχεία τα αγόραζαν σε χαμηλές τιμές και έπειτα τα έφερναν στη χώρα μας.
Η ομάδα του ‘Πρύτανη’ τα έβγαζε ‘βόλτες’ μέχρι να ‘ψαρέψει’ αυτοκίνητα της ίδιας μάρκας. Εδώ ξεκινάει το ανατριχιαστικό της υπόθεσης, τα αυτοκίνητα ‘τα άνοιγαν’ με λάπτοπς, τα έκλεβαν και τα άφηναν για μέρες, στον Ασπρόπυργο καλυμμένα με κουκούλα μην τυχόν και έχουν σύστημα ‘γεω-εντοπισμού’.
Αφού σιγούρευαν ότι δεν τα εντόπισε η Αστυνομία και οι αγοραστές τους, τότε τα μετέφεραν σε αποθήκη, τους άλλαζαν χρώμα και αριθμό πλαισίου, προκειμένου να τα φέρουν στην ίδια εικόνα που είχαν το ‘αρχικό προβληματικό’ αυτοκίνητο. Τα νομιμοποιούσαν, τα μεταπωλούσαν κι έτσι εξασφάλιζαν μεγάλα οικονομικά ποσά. Όσα εξ αυτών αυτοκίνητα, δεν μπορούσαν να τα νομιμοποιήσουν, τα έκοβαν και πωλούσαν τα ανταλλακτικά τους. To κύκλωμα εξαρθρώθηκε μαζί με τον αρχηγό τους από την ΕΛΑΣ το 2022.
Πηγές: Hellas Direct, Real, Autotriti.









