Πληθωρισμός: Διατηρήθηκε στο 2,4% τον Νοέμβριο

Gerd Altmann /Pixabay

Τάσεις σταθεροποίησης σε χαμηλότερα επίπεδα έδειξε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Νοέμβριο, με πιέσεις στα τρόφιμα να είναι αισθητά μειωμένες πλέον, αλλά τις ανατιμήσεις να επιμένουν σε πολλαπλάσια επίπεδα του γενικού ρυθμού σε κατηγορίες όπως τα ξενοδοχεία, την υγεία και τον ρουχισμό.

Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή παρουσίασε ετήσιο ρυθμό αύξησης 2,4% τον Νοέμβριο, όσο ακριβώς και τον Οκτώβριο. Στη σύγκριση Νοεμβρίου – Οκτωβρίου ο δείκτης παρουσίασε νέα μείωση κατά 0,4%, ενώ στην περασμένη μηνιαία σύγκριση είχε διατηρηθεί αμετάβλητος (0%).

Στα επιμέρους στοιχεία της μέτρησης, οι πληθωριστικές πιέσεις στα τρόφιμα συνέχισαν να είναι μειωμένες πλέον, ενώ οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις σε ετήσια βάση παρατηρήθηκαν στην κατηγορία ένδυση – υπόδηση με +7,2%, στα  Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια με +6% και στην υγεία με +3,6%.

Σύγκριση Νοεμβρίου 2024 με Οκτώβριο 2024 

Η μείωση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,4% τον μήνα Νοέμβριο 2024, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Οκτωβρίου 2024, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

Από τις μειώσεις των δεικτών κατά

  • 0,7% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ζυμαρικά, πουλερικά, νωπά ψάρια, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα τυριά.
  • 0,6% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον ηλεκτρισμό. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα: ενοίκια κατοικιών, φυσικό αέριο.
  • 0,3% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις οικιακές συσκευές και επισκευές.
  • 0,2% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά.
  • 0,3% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό – υπολογιστές – επισκευές.
  • 0,7% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.
  • 0,3% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά

  • 0,2% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.