Μετά το Citroen 2CV, το οποίο βγήκε στην αγορά το 1948 αποδίδοντας μόλις 9 ίππους και οι καινοτόμοι σχεδιαστές του αυτοκινήτου, το διατήρησαν στην παραγωγή για 42 χρόνια, η γαλλική αυτοβιομηχανία φέρνει τον απόγονο της, Citroen Ami, αναβιώνοντας έτσι, τα θρυλικά bubble cars, που εξασφάλιζαν μία ελευθερία κίνησης, στους νέους της δεκαετίας του ’50.
Citroen Ami: Από 16 ετών & χωρίς Δίπλωμα αυτοκινήτου
Δεν υπάρχει μοχλός ταχυτήτων ή συμπλέκτης. Ο επιλογέας αλλαγής προγράμματος κίνησης, διαθέτει μόλις τρία πλήκτρα: D (οδήγηση) , N (νεκρά) και R (όπισθεν). Αυτή του η μοναδική κατασκευαστική δυνατότητα, κάνει το Citroen Ami να μπορεί να οδηγηθεί από έναν δεκαεξάχρονο, με δίπλωμα μοτοποδηλάτου. Τα τέλη κυκλοφορίας του ανύπαρκτα και λόγω χαμηλού βάρους σχεδόν 450 κιλά.
Το 100% ηλεκτρικό Ami είναι 9 εκατοστά πιο κοντό σε σχέση με την πρώτη γενιά του Smart και 11 εκατοστά πιο στενό. Φιλικό προς το περιβάλλον, προσφέρει εύκολη και χωρίς περιορισμό πρόσβαση στο κέντρο των πόλεων. Η οδήγησή του λόγω της τεχνολογίας του είναι αθόρυβη, ενώ το παρκάρισμά του, είναι ευέλικτο λόγω του μικρού του μεγέθους: έχει μήκος 2.41μ., πλάτος 1.39μ. και ύψος 1.52μ.
Citroen Ami: Το σαλόνι του αυτοκινήτου
Παραλαμβάνεις αγοράζοντάς το, δύο κλειδιά: ένα για τις πόρτες και ένα για την εκκίνηση του κινητήρα! Οι πόρτες έχουν ιμάντες και ανοίγουν αντίθετα, ενώ τα παράθυρα ανοίγουν με το χέρι και κατά το ήμισυ, όπως και στον πρόγονό του το Citroen 2CV.
Ο πίνακας οργάνων είναι μινιμαλιστικός, οι πλαϊνοί καθρέπτες είναι στρογγυλοί με ρετρό χαρακτήρα. Στα μείον του, είναι η απουσία του κεντρικού καθρέπτη, όμως σώζεται από την περιφερειακή ορατότητα, σε συνδυασμό με το γυάλινο εμπρός μέρος της οροφής. Διαθέτει USB θύρα, θέση για το κινητό τηλέφωνο, αλλά και τον καφέ…με lego διάθεση.
Χώροι για τσάντες ή μεγαλύτερα αντικείμενα, μπαίνουν πίσω από τα καθίσματα ή μπροστά στα πόδια του συνοδηγού. Το τιμόνι χωρίς υποβοήθηση με 3,5 στροφές είναι ανάλαφρο και μπορεί να κάνει εύκολη αναστροφή, ακόμη και στον πιο στενό δρόμο. Ο ήχος της κόρνας, ενεργοποιείται με το πάτημα μοχλού-διακόπτη των φλας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου
Το Citroen Ami κινείται με ταχύτητες 45 χλμ ανά ώρα, ενώ η αυτονομία του αγγίζει τα 75 χλμ. Οι μπαταρίες του έχουν χωρητικότητα 6kWh και με μία απλή πρίζα φορτίζουν μέσα σε 3 ώρες. Επίσης μπορεί να φορτιστεί σε ένα δημόσιο σταθμό φόρτισης ή μέσω ενός wall box με τη βοήθεια ενός αντάπτορα που διατίθεται ως αξεσουάρ.
Η κατανάλωση ρεύματος ανά 100 χλμ είναι κάτι λιγότερο από 1 ευρώ. Στα θετικά του τα δυνατά φώτα του και ο ηλεκτροκινητήρας των 8,2 ίππων, που ανταποκρίνεται σε μία ήπια κυκλοφορία μέσα στην πόλη ή σε ένα νησί. Σχεδιαστικά εντυπωσιάζει με τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα του, διότι το μπροστινό μέρος του μοιάζει απόλυτα με το πίσω!
Τέλος, η τιμή του θα κυμανθεί κάτω από τα 9.000 ευρώ, όμως με κρατική επιδότηση που χορηγείτε στα ηλεκτρικά οχήματα, η τιμή μπορεί να φτάσει κοντά στα 7.000 ευρώ. Ο υποψήφιος αγοραστής του τρισχαριτωμένου Ami στην Γαλλία, μπορεί αν θέλει να το αγοράσει εκτός από την αντιπροσωπεία της Citroen και από την διάσημη αλυσίδα καταστημάτων Fnac.
Ας περιηγηθούμε εδώ στους δρόμους της Αθήνας με ένα Citroen Ami
Φωτογραφίες απο citroen.gr