Για πρώτη φορά μετά από 32 χρόνια η Lufthansa αποβάλλεται από τον δείκτη DAX, το κύριο ταμπλώ του Χρηματιστηρίου της Φρανκφούρτης.
Από τις αρχές του 2020 η μετοχή της Lufthansa έχει χάσει το 38% της αξίας της, ενώ η συνολική κεφαλαιοποίηση της εταιρίας δεν ξεπερνά τα 4,9 δισεκατομμύρια ευρώ. Με αυτά τα δεδομένα ο γερμανικός αερομεταφορέας δεν μπορεί πλέον να συμπεριλαμβάνεται στον δείκτη DAX στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης. Από το 1999 ο DAX αποτελεί μαγνήτη για τους επενδυτές σε όλον τον κόσμο, καθώς απαριθμεί τις 30 μεγαλύτερες εισηγμένες επιχειρήσεις στη Φρανκφούρτη, ενώ απεικονίζει το 80% της συνολικής κεφαλαιοποίησης στο μεγαλύτερο Χρηματιστήριο της Γερμανίας.
Προ ημερών η γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε «πακέτο στήριξης» της Lufthansa ύψους 9 δισεκατομμυρίων ευρώ, το οποίο αποδέχθηκε- με κάποιες τροποποιήσεις- η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Απομένει η έγκρισή του από τη γενική συνέλευση των μετόχων της Lufthansa στις 25 Ιουνίου. Όλα δείχνουν ότι η εταιρία θα διασωθεί με κρατική βοήθεια, αλλά αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα και αυτή τη στιγμή δεν πληροί τα κριτήρια του δείκτη DAX. Το αποτέλεσμα είναι ότι από τις 22 Ιουνίου η Lufthansa υποβιβάζεται στη δεύτερη και μάλλον αμελητέα κατηγορία του Χρηματιστηρίου της Φρανκφούρτης, στον δείκτη MDAX.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο «διάδοχος» της Lufthansa στον δείκτη DAX. Πρόκειται για την εταιρία διαχείρισης και αξιοποίησης ακινήτων Deutsches Wohnen, η οποία, σύμφωνα με στοιχεία που η ίδια δίνει στη δημοσιότητα, διαθέτει πάνω από 161.000 κατοικίες και διαμερίσματα.
Είναι η δεύτερη εταιρία του κλάδου που περιλαμβάνεται στον DAX μετά τη Vonovia. Κάποιοι βλέπουν με κριτική διάθεση την ισχυρή παρουσία των εταιριών αυτών στη γερμανική αγορά, υποστηρίζοντας ότι συμβάλλουν στη δραματική αύξηση που καταγράφουν οι τιμές των ενοικίων τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Πηγή: dw.com